Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

torsdag 10 november 2011

Varför är det så mycket i alla skåp???

Vem är det som stoppar in en massa i alla skåp och förråd? Det måste finnas ett större antal små figurer som stoppar in allt på natten. Hur har det annars hamnat där? Det var ju inte länge sedan jag rensade, eller var det?

Tänker ofta på detta fenomen. Fram för allt retar jag mig på att det tar så lång tid att göra slag i saken. Att skänka/slänga iväg det där som sällan används. Jag mår ju så bra när jag varit på återvinningen.

Om jag nu inte använt den där prylen på flera år, hur troligt är det att jag kommer att använda den nu eller inom snar framtid? Varför inte skänka den till någon försäljning som går till välgörande ändamål.

Nä, nu hinner jag inte skriva mer, förrådet kallar...

4 kommentarer:

  1. Svälg den fula grodan först? eller? Vad tar mest energi-
    gå och fundera och gräma sig över att jag borde ta tag i det?
    eller
    bara göra det helt enkelt?

    SvaraRadera
  2. Jösses vad jag lyckats bra med uppfostran! Klok dotter jag har :)! Det är inte alltid lätt att leva som man lär men det är bra när man blir påmind. Tack!

    SvaraRadera
  3. Hahaha... (=

    Kräver en bild på förrådet!

    SvaraRadera
  4. När du klurat ut svaret på din fråga kan du väl dela med dig av den klokskapen till mig också :-)
    /Birgitta

    SvaraRadera