Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

lördag 7 januari 2012

Nu är det kalt hemma!

Idag åkt julen ut. Barnbarnet Ella har sovit över och hon hävdade bestämt att granen skulle ner och tomtarna packas in. Hon ville springa runt och samla in allt och det tackar man ju inte nej till ;). När jag tog fram den smala kartongen som den yviga granen (ja, vi har plastgran) så säger fyraåringen: Nu blir jag otroligt förvånad. Fyraåringar är roliga människor. De är så positiva och glada, pratar en massa förnuftigt och är busiga samtidigt.

Ella och jag tog också en lång promenad på stranden med Margaretha och hennes tre härliga collies Leisey, Mitzie och Agnes. Det blåste rejält men det var skönt att komma ut.

Nu är det i alla fall sådär ljust och kalt hemma som det blir när man plockat undan julen men det känns rätt bra. Det är dags för ljusare tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar