Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

tisdag 19 juni 2012

Det där med handväskan...

Varför i hela friden måste jag ha så mycket i handväskan? Känner du igen dig? Om inte tar jag gärna emot tips!

Har jag en stor handväska så är det för att få plats med allt så klart. Men den blir så tung! Då byter jag till en liten. Och vad händer då? Jo, jag får knappt ner näven i väskan med allt som jag måste ha med mig. Då byter jag till en stor. Så håller det på.

Dessutom går ju fodret sönder i den ena väskan efter den andra. Så då behöver jag ju en ny :). Jaha, säger maken med ett leende, nu igen.

Längtar efter den tiden då det räckte med en liten plånbok utan en massa kort i och en nyckelknippa. Kommer du ihåg?

Nu har jag med mig stor plånbok med många kort + extra behållare med ännu fler kort. Mobilen såklart. Nycklar till jobbet och hem, bilnyckel och nyckel de som ibland behöver min hjälp. Näsdukar, värkmedicin, magmedicin, skavsårsplåster, trosskydd, maskara, läppstift och cerat. Tandpetare. Rejäl almanacka är bra att ha och i den ligger det en massa lösa papper + ett litet block ifall jag skulle behöva skriva ner något. En blyertspenna och en bläckpenna. Duk till att torka av glasögonen. Tuggummipaket. Undra om jag kommit ihåg allt? Nej, det har jag inte, just nu ligger där ett paraply också.

Du hör att jag behöver hjälp! Snälla lämna gärna en kommentar med tips!

1 kommentar: