Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

onsdag 3 oktober 2012

"Min resa med diagnos bröstcancer"

Två föreläsningar denna vecka och en i nästa. Föreläsningen heter "Min resa med diagnos bröstcancer".

Sedan jag fick diagnosen har jag dokumenterat och fotograferat tills behandlingarna var över. Bilder från när jag mår som sämst men också när jag känner mig riktigt stark.

Föreläsningen går ut på vad jag kan göra för att må bättre dessa dagar - som också är dagar av livet. Men också för att berätta om hela resan, vad man faktiskt kan behöva gå igenom. Hur många besök, alla biverkningar.

Jag har hållit flera föreläsningar nu och har fått en fantastisk respons. Bra frågor, "aha" upplevelser och även förbättringar när det gäller t ex rutin för information till patient.

Jag har fått frågan flera gånger om det är terapi för mig att berätta om min resa. Det är det ju så klart, men den största terapin var att sammanställa materialet.

Nu känner jag en enorm tillfredsställelse efter varje föreläsning: Det blir nytta med skiten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar