Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

måndag 3 december 2012

Känner du för ett skratt?

När jag gick från jobbet till bilen idag, har en bit att gå till parkeringen, så log den som gick om mig. Trevligt tänkte jag. Stod och skrapade bilen en bra stund och gav mig sedan iväg till en skoaffär. Därinne provade jag massor av vinterskor men hittade inga. Däremot var det en man som log åt mig flera gånger. Ännu trevligare tänkte jag. In i bilen och vidare till nästa skoaffär, där jag inte heller hittade något som passade mig.

När jag kommer ut till bilen igen ligger där en klädgalge på sätet. Det är inte min bil var det första som dök upp i huvudet. Men det var det ju, den hade ju låst upp sig när jag tryckte på knappen. Nästa tanke: vem har lagt en galge i min bil??? Betyder det något speciellt eller? Som hästhuvud i sängen?

Då, först då, ramlar polletten ner! Jag har gått, skrapat bil, kört, provat skor och kört igen med en galge hängande i jackan. Ingen sa något, som jag hade gjort om jag sett någon som det hängde en galge på. Men egentligen var det rätt bra, jag har fått många att dra på smilbanden idag!

1 kommentar:

  1. Det här skulle jag också velat se!! Du skriver så lätt och med fint flöde- kul att läsa! Kram

    SvaraRadera