Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

söndag 16 december 2012

Vad är viktigt under julen?

Du har kanske någon som sitter själv på julafton? Det kan så klart vara självvalt och helt okej. Men det kan också vara så, att någon blir väldigt glad över en inbjudan. 

Julen för 5 år sedan när mina barns far Anders hade blivit singel under året, föreslog min nuvarande man Rutger att Anders skulle fira julafton med oss. Inbjudan togs emot med glädje och Anders firande julafton med sina barn, barnbarn, mig och Rutger, mina föräldrar och min syster med familj i 5 år.

I år finns Anders inte längre med oss i jordelivet, men kommer säkert att finnas med oss alla på julafton. Det blir tufft i jul för mina barn och vi andra som också kommer att sakna honom när vi sitter där i soffan. Skänk gärna mina barn en varm tanke!

Jag är glad och stolt över Rutger som föreslog att Anders skulle vara med. Jag är glad och stolt över resten av min familj som tog emot honom med öppna armar de jularna. Glad och stolt över Anders att han kom. 

Min dotter frågade inför denna jul, om vår nära kära vän Margaretha skulle fira julen med sin bror och hans familj och det ska hon. Men annars hade hon varit varmt välkommen att fira med oss. Härligt när "tänket" lever vidare!

Finns det någon du kan bjuda in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar