Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

fredag 8 februari 2013

Sorgens dag slutade med en ljusglimt

Igår var det 1 år sedan mina barns far, tillika min tidigare make, hastigt gick bort. Vi var tillsammans hemma hos min dotter på kvällen. Det är tungt att se sorgen även om den är en del av livet, men jag är glad över att vi träffas även när livet är jobbigt.

För min del slutade dagen i alla fall bra. På morgonen  hade jag mött en go vän som jag inte mött på ett halvår eller så. Hon stod och väntade på sin man som parkerade bilen. De skulle till förlossningen. När jag kommit hem på kvällen fick jag ett MMS med en söt liten gosse på bild, skickat av hennes man som också är en vän till mig. Märkligt vad livet kan ge och ta, att jag mötte hennes just den morgon när jag gick i sorgens tankar.

Idag fyller min syster år, grattis syrran och till din man som också fyller år idag!

Ja, det här är livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar