Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

måndag 27 maj 2013

Varför inga nya "Veckans pepping"?

Jag är trött, jättetrött. Det har varit så länge nu. Nej, det beror inte på årstiden. Nej, det beror inte på åldern. Ja, det beror på att trötthet hänger i länge efter tuff cellgiftsbehandling. Ja, det beror på att mina järnvärden i blodet är under lägsta nivå. Fick reda på det senare när jag sökte för trötthet. 

Jag mår mycket illa av att få järn men denna gång provade vi järn i dropp som jag fick i fredags, 3 dagar sedan. I går middags var jag helt utslagen. Kändes som om jag hade mycket hög feber fast jag inte hade det. Orkeslös, matt, hjärnan hängde inte med, svettades varmt och kallt om vart annat. Fick tillbringa resten av dagen, kvällen liggandes, sittandes, liggandes, sittandes. Kändes som om jag skulle behöva krypa ut ur mig själv.

Natten som följde till idag innehöll mycket illamående. När jag varit uppe en mycket kort stund kom kräkningen av galla. Hela kroppen var genomsvett av kallsvett. Gick och la mig en stund och det lugnade sig som det brukar göra när jag kräkts upp skiten. Duschade och tog mig till jobbet. Vansinnigt tänker ni kanske, men jag är rädd för att bli hemma, rädd för att det ska vara en värre och jag är sjukare och behöver vara hemma länge. Gick i alla fall hem tidigare.

Nu mår jag riktigt illa igen. Hoppas natten blir lugn. Visst, jag har varit med om mycket värre men kan ändå må skit nu med. Denna text är kanske jobbig att läsa men just nu orkar jag inte med att skriva någon pepping. Kanske kommer jag igång igen, kanske inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar