Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

tisdag 3 september 2013

Hur mycket ska man engagera sig?

Ibland skulle man vilja rädda alla som far illa på denna jord, hjälpa alla barn till en fin barndom och uppväxt. Men det går ju inte, jag blir tokarg på det! Känner du igen dig?

Men jag kan hjälpa i det lilla. Vi har fadderbarn och stöttar en del organ som hjälper till runt om i världen. Försöker också bry mig extra om de i min omgivning som har det svårt just nu. Det finns ofta tid till det där samtalet eller besöket som kan betyda så mycket.

Det känns det bra att ge tillbaka av det jag fick av så många fina människor när jag var sjuk. Det handlar inte alltid om samma människor, dessa fina handlingar och engagemang kan man gärna sprida som ringar på vattnet. 

Tror jag har svaret nu när jag formulerat mina tankar i ord. Känns skönt. 

Ha det gott alla därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar