Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

onsdag 16 oktober 2013

Den ena efter den andra...

Idag har jag hämtat hem mannen i mitt liv från sjukhuset. Tack och lov är det en liten propp eller TIA han hade.  De hittade också en propp i hjärnan från tidigare i år. Han fick snabbt omhändertagande och blev sedan noggrant kontrollerad och insatt på behandling. Det verkar som det inte finns några restsymtom :):):).

Nu ska han ta ytterligare blodprover, göra ultraljud på halsartärerna, dygns EKG, EEG och ultraljud på hjärtat. Så skönt att älsklingen blir kollad ordentligt. Fin sjukvård vi har!

För 4 veckor sedan var jag och hälsade på mamma på samma avdelning efter operation i Lund där man tömde blödningen i hjärnhinnan. Hon hade vänstersidig förlamning och började bli förvirrad men är så gott som återställd!!! 

Oj oj oj vad mycket det kan bli. Och så var det mannens fall i början av året det gjordes samma kontroller förutom hjärtultraljudet och pappa som satt i halsen, blev blå, ramlade ur rullstolen och bröt näsan. Kanske har glömt något..... det är mycket nu som man säger. 

De mina och jag är väldigt tacksamma för att det ändå blivit så bra som det blivit, det kunde alltihop blivit mycket värre. 

Ha det gott alla därute!

1 kommentar:

  1. Vännen <3 Nu får det räcka! Ta hand om er stor kram så hörs vi snart igen <3

    SvaraRadera