Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

torsdag 3 november 2011

Dikt: Nya kliv framåt!

Den här dikten skrev jag för 17 år sedan. Den har sedan dess varit aktuell för mig många gånger och är det även just nu.

Nya kliv framåt
Jag har tagit ett nytt kliv igen.
Utökat min säkerhet och tron på mig själv.
Det skrämmer mig. Jag blir rädd.
Rädd för att inte landa igen.
Landa säger jag, för jag känner mig faktiskt hög.
Ju större jag blir, ju mer inser jag min litenhet.
Jag vill behålla den distansen till mig själv,
så att jag inte förlorar min medmänsklighet.
Det känns viktigt som balans.
Balansen där jag inser mitt eget värde,
som inte är mer än andras
och heller inte mindre.
Ann-Helene Johannesson 1994

1 kommentar: