Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

lördag 19 november 2011

Du är din egen GPS

Du väljer själv väg. När det inte blir som man tänkt på vägen omdirigerar GPS:en till ny färdrutt. Det kan du också göra! Blir det inte bra så tag in på en annan väg, lägg om din rutt. Är det hinder på vägen, är det så klart bra att ta sig över dem eller varför inte under. Efter hindret finns ofta ett vägskäl, då är det du som väljer väg.

Det finns alltid två val, men ofta flera alternativ däremellan. Stanna upp och fundera över vad du mår bäst av. Kan inte påstå att jag själv alltid lyckas med detta, men jag jobbar på det och har lyckats många gånger.

Mår bättre när jag själv gör valet. Därmed inte sagt att du inte ska lyssna på alla de goda, visa människor du har omkring dig, tvärtom kan det vara bra att få input från andra, men det är alltid du själv som väljer.

2 kommentarer: