Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

tisdag 10 januari 2012

Att välja glädje

Har du läst "Att växa genom möte" och "Att välja glädje" av Kay Pollak? Har du hört honom i verkligheten?

Om inte läs böckerna! Finns även som ljudböcker.
Om du har läst dem - läs dem igen! De är så bra!

Kay Pollak är nog en av de klokaste människorna som finns. Jag har "vuxit" massor av att läsa honom då och då. Eller bara tänka hans kloka ord så ofta det går.

För ett par år sedan var jag och lyssnade på honom. Fantastisk upplevelse. När vi kom in i den stora lokalen tog han var och en i hand och hälsade oss välkomna! Han hann inte med alla som strömmade in men jag stod först :). Hans syn på människan är underbar.

Sedan är där ju filmen "Så som i himmelen", som också är väldigt bra och tål att ses igen. 

Blir det fler föreläsningar ska jag verkligen gå och lyssna på honom igen.

1 kommentar:

  1. Min dotter och jag va på en av hans föreläsningar här och vi tycker precis som du: En fantastisk föreläsning! Dottern glömmer det aldrig kan jag lova! Rekommenderas precis som hans böcker som är väldigt lättlästa men väldigt givande. Kram Carina

    SvaraRadera