Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

fredag 6 april 2012

Häxan - god eller ond?

Klart att häxan är en klok kvinna, ung eller gammal, som kan heala och använder naturens örter och kraft. De samlades en gång om året för att lära av varandra och varför inte på Blåkulla! Allt som inte går att förklara teoretiskt är mystiskt om man inte bara kan tro. Det mystiska kan ju vara farligt och helt plötsligt är häxa ett negativt ord. Idag finns det nätverksträffar. Är inte det mystiskt undrar jag... Eller kan ni se trådarna i luften? Jag kan inte, men jag vet att det funkar. Okej, det går att förklara men jag fattar inte i alla fall.

Så tror jag att det också är med häxan. Skillnaden är bara om man väljer att tro att det goda finns omkring oss eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar