Vad kan du ta del av här? Inlägg om mitt liv, dikter och vad som faller mig in att berätta om. Du kan också se en introduktion till min föreläsning "Min resa med diagnos bröstcancer". Kom ihåg att idag är också en dag i livet, ta tillvara på din dag!

torsdag 17 oktober 2013

Heter flickan verkligen Emelie?

Var på Maxi efter jobbet idag och hade barnbarnet Ella med mig. Ella ville vara i lekhuset medan jag handlade och det fick hon såklart. När jag sedan hämtade henne frågade personalen om flickan verkligen heter Emelie, hon kände igen Ella sedan tidigare. Då hade jag alltså på lappen man lämnar innan fyllt i mitt namn som förälder och min dotters namn som barnet jag lämnade. Min dotter är 29 år. Ja, ibland blir det tokigt. Kul att personalen kände igen henne och visste vad hon hette iaf. 

När vi kom hem hjälptes vi åt med hemmalagade köttbullar och hemmalagat potatismos. Mums var det.

Ha det gott alla därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar